Single speed projekt

Szabadidőmben nekiláttam az első single speed kerékpárom megépítésének. Úgy döntöttem, hogy dokumentálom a dolgot.

Friss topikok

  • Laller89: Ez van. Kemény dolog a kerítést fémtisztára csiszolni. (2013.07.27. 21:18) Kényszerszünet

2013.07.17. 16:05 Laller89

4. nap

Az alapozás szépen megszáradt, azonban ahogy gondoltam, néhány helyen megfolyt az alapozó. Ráadásul mivel nem egy kifejezetten festőműhelyben dolgozok, így egy kevés por is került rá, de semmi gond, ez még nem a világ vége. 

P7090189 (Másolás).JPG

P7090180 (Másolás).JPG

P7090188 (Másolás).JPG

Ilyen szép folyások vannak rajta.


Megjegyezném, hogy aki nem sajnálja rá a pénzt, az inkább vegyen egy alapozó sprayt is, vagy ha van kéznél festékszóró, inkább azzal vigye fel az alapozót, mert rengeteg időt és bosszúságot megspórol.

P7090192 (Másolás).JPG

A poros rész meg ilyen lett.

Szépen, óvatosan lecsiszoltam száraz csiszolóvászonnal, aztán újra lekentem vékonyan azokon a helyeken alapozóval, ahol szükségesnek találtam.

Mikor már úgy láttam, hogy a felvitt alapozó kellőképpen megszáradt, akkor jött a nedves csiszolás. A nedves csiszolás azért jó, mert nem mar bele úgy az alapozóba, mint a száraz papír. 120-as csiszolóvásznat használtam, de érdemes ettől finomszemcsésebbet venni, tehát a 150-est. A vázra is vigyünk fel nedvességet (vizet), valamint a vászonra is. Lehetőleg ne nyomjuk rá nagyon, mert akkor megint visszamarhat teljesen a fémig, aztán kezdhetjük megint javítgatni az alapozást. Ha egy darabon lecsiszoltuk, akkor száraz kendővel töröljük tisztára. (Ha van a háznál kutya, azt próbáljuk minél messzebb tudni a csiszolás helyszínétől, mert elhordja a csiszolóvásznat és a kendőt egy pillanat alatt.) A végeredmény ilyen lesz:

P7090180 (Másolás).JPG

Így azért sokkal mattabb a színe.


Nemrég Dávid barátom figyelmeztetett, hogy ha az üléscsőben nincs benne a csavar, akkor deformálódhat ez a fajta váz. Ezúton is köszönöm a hasznos tanácsot! Szerencsére még nem volt vészes a dolog, de most már így lesz festve a csavarral a csőben, aztán majd meglátjuk, hogy kijön-e vagy sem.

P7090181 (Másolás).JPG

P7090182 (Másolás).JPG

Elméletileg sokkal jobban fog tapadni a festék és simább lesz a felülete.

Most már jól összefogdostam, de mielőtt festem majd újra lemosom, hátha sikerül valamit elcsesznem és kezdhetem javítani. Ma már nem tartom valószínűnek, hogy lefújom festékkel, mert észrevettem, hogy az üléscsőnél kimaradt teljesen egy rész az alapozásnál, ezért ezt most pótoltam, de ha megszárad, akkor talán festek. Most pedig megpróbálom kiszabadítani ezt a rozsdás kormánycsövet, amit be akarok majd szerelni.

P7090179 (Másolás).JPG

Update 17:41

P7090180 (Másolás).JPG

Így néz ki lecsiszolva.

Szólj hozzá!

Címkék: kerékpár alapozás single speed


A bejegyzés trackback címe:

https://singlespeed.blog.hu/api/trackback/id/tr215411541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása