Körülbelül 3 hét kutatás után végre sikerült kitalálni, hogy milyen váz is került a kezem ügyébe.
Ez bizony egy 1953-as német gyártmányú Stricker modell 68, tehát nem hadikerékpár, mint ahogy először gondoltam. Na de így is 60 éves és még mindig használható. Kíváncsi lennék, hogy egy Shimano kerékpárváz 60 év hó, fagy, eső és napsütés után használható állapotba lenne-e? Gyanítom, hogy nem.
Magáról a kerékpárgyártóról azt érdemes tudni, hogy Brackwedében volt a székhelyük és 1926-tól a hatvanas évek végéig gyártottak kerékpárokat (kivéve a II. világháború alatt, mert akkor szünetelt a termelés), majd végleg becsődölt.
A német nyelvtudásom eléggé hiányos, tekintve, hogy soha nem is tanultam németül, de azért néhány dolgot kibogarásztam belőle és a google fordító is sokat segített.
Technikai adatok a modell 68-ról:
Bezeichnung: | Herren-Tourenrad |
---|---|
Modell-Nr: | 68 |
Baujahr: | 1953 |
Preis: | 119,75 DM |
Rahmenhöhe: | 55cm, auf besonderen Wunsch auch 50 oder 60cm |
Farbe: | Dweimal mit schlag- und wetterfestem tiefschwarzem Email-Lack überzogen. Doppelte Zierlinien an Rahmen, Gabel, Schutzblechen und Felgen. |
Vorbehandlung: | sandgestrahlt und phosphatiert, alle Blankteile verchromt |
Schaltung: | |
Beleuchtung: | Elektrisches Rücklicht und Rückstrahler |
Bremse: | |
Lenker: | Neudeutsche Form |
Sattel: | Bequemer Elastic-Sattel mit verchromten Zug- und Druckfedern. Mit Tasche und Werkzeug |
Lager: | Doppelglockenlager |
Nabe: | Original Schweinfurter Torpedonabe und gute Vorderradnabe |
Bereifung: | Markenbereifung Halbballon |
Laufräder: | 28 x 1,75, Stahlfelgen, schwarz, 2-mm-Speichen mit Messingnippeln |
Sonstiges: | Mit konisch gezogenem Schaftrohr, Scheiden am Gabelkopf verstärkt, aus nahtlosem Stahlrohr, Außenmuffen hartgelötet, Kettenschützer, Leuchtpedale mit amtlichem Prüfzeichen, Pumpe mit Haltern, Gepäckträger mit Klappfeder |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.