Single speed projekt

Szabadidőmben nekiláttam az első single speed kerékpárom megépítésének. Úgy döntöttem, hogy dokumentálom a dolgot.

Friss topikok

  • Laller89: Ez van. Kemény dolog a kerítést fémtisztára csiszolni. (2013.07.27. 21:18) Kényszerszünet

2013.07.19. 18:28 Laller89

Mi ez? Hogyan kezdjünk hozzá? Mit érdemes felújítani és mit nem?

Mi is az a single speed?

Váltó nélküli (egysebességes), racsnis hajtású kerékpár, ha röviden és tömören akarunk fogalmazni.

chromoly_single_speed_freewheel (Másolás).jpg

Mielőtt hozzákezdenénk szétkapni az alapnak szánt kerékpárt, mint üzbég paraszt a gombos harmonikát, nézzük meg, hogy mi az, amit még a későbbiekben szívesen látnánk újra a kerékpáron, esetleg mi hasznosítható még. Lehetőleg fejben tervezzünk meg előre a kerékpárunkat. (Én jól elcsesztem, mert a villán a záróanyát szépen keresztbe vágtam, hogy ki tudjam venni a vázból, pedig gyönyörű volt.) Egy-egy rozsdás alkatrészből kis türelemmel és időráfordítással remek dolgokat lehet kihozni, persze, ha úgy döntünk, hogy csak a vázat tartjuk meg, akkor nekieshetünk felxszel, nagyjából ezt tettem én is, persze azért eltettem mindent szépen egy vödörbe, ha esetleg mégis meggondolnám magam.

Króm alkatrészt én úgy gondolom, hogy nem érdemes felújítani, ha nem egyedi, mert úgysem lesz olyan, mint fénykorában. Műhelyben újrakrómoztatni nem éri meg, lecsiszolni nem egyszerű, átfestve hülyén néz ki. Persze akit ezek a dolgok nem zavarnak, azok nyugodtan hozzáfoghatnak.

A bringa szétszedése közben legjobban akkor lepődtem meg, amikor egy teljesen ép és új nyeregcsövet találtam a vázba beesve. (Hurrá 400 forintot spóroltam!)

P7110214 (Másolás).JPG

Ha találunk valami egyedit vagy ritkaságot, akkor azt mindenképpen őrizzük meg, mert ezek a dolgok sokszor még akkor is felújíthatóak, használhatóak, amikor már a boltban megvásárolt új alkatrészek régen használhatatlanok lesznek. Éppen ezt teszem a láncfeszítővel is. Valójában nem egy nagy érték, viszont a mai láncfeszítők nem ennyire masszívak. 

noname-lancfeszito (Másolás).jpgIlyet lehetne fillérekért venni, de valószínűleg annyit is ér.


P7110206 (Másolás).JPG

Egy darabig próbálkoztam drótkefével fényesre csiszolgatni, de csak ilyen lett.

P7110210 (Másolás).JPG

Beleraktam egy kevés rozsdamaróba, hogy oldja a rozsdát. Akkor jó, ha ellepi és egy kicsit pezseg, mert elkezdte lemarni azonnal..

P7110219 (Másolás).JPG

Körülbelül 2 óra múlva már így nézett ki. Hagyom ázni egész este, aztán majd lehet, hogy holnap úja átcsiszolom, aztán lefújom a kevés megmaradt alapozóval, viszont festeni nem fogom, mert úgyis lekopik.

Sajnos nem tudtam megmenteni a lánctányért és az első villát, pedig szép darabok voltak, így ezek pótlása folyamatban van. Remélem még találok valami szép darabot, amit még érdemes megmenteni az enyészettől.

Szólj hozzá!

Címkék: kerékpár flex alapozás single speed rozsdakupac első villa


A bejegyzés trackback címe:

https://singlespeed.blog.hu/api/trackback/id/tr605415224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása